mandag den 7. februar 2011

Hjørner, der passer "perfekt" sammen

Efter at have været på kursus hos Maria (Pia's vikar) for bl.a. at lære at sy four patch sammen så de passer i hjørnerne, og ved kurset fået at vide, at man skulle sy ca. 100 ... stk. four patch's for at lære det, så tænkte jeg, at det ville jeg gøre noget ved på vores sy-weekend.

Så efter at have stået og skåret stof ud i flere timer, med en overanstrengt nerve i benet, som følge deraf, ja så gav jeg mig til at sætte dem sammen.

Vi havde jo også lært hvordan vi skulle finger-presse og skilde midten ad bagpå inden vi pressede med strygejernet.

Jeg var faktisk ret tilfreds med mig selv og mit arbejde. Inden jeg tog hjem fik jeg lige syet kanterne på 2 af mine four patch blokke.

Så nu mangler jeg kun kanterne på de sidste 38 four patches, sammensyningen af alle 40 blokke, kanterne udenom, og så har jeg lavet Pandora's Box.
Hvorfor er det jeg ikke har noget mere tid ?

3 kommentarer:

  1. Det ser flot ud Kari, man bliver helt glad af at se hvor fint det passer, og bagsiden er jo også nydelig :o))

    SvarSlet
  2. Det har du fået ramt lige i prik, godt gået.

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du giver dig tid til at sende mig en lille hilsen.
Kærlig hilsen Kari