onsdag den 7. april 2010

Frihåndsquiltning

Da Maria havde lært os at quilte i lige streger, gik vi over til det mere eksperimenterende.
Vi skulle prøve at frihåndsquilte på vores symaskiner.










Vi startede med at inddele vores prøve i 12 felter, og skulle så frihåndsquilte hvert felt, efter den tegning, som vi havde fået af Maria. Nogle felter blev bedre end andre.










Der var flere blomster på tegningen, men jeg var overbevist om at jeg ikke kunne lave en mere magen til, så jeg skyndte mig at stoppe.









Blomster på "snor" blev også nogenlunde, men buede linier er ikke lige mig.

3 kommentarer:

  1. Hej Kari. Husk træning gør mester og jeg syntes det allerede nu ser super godt ud. Lav mange flere blomster!!! De skal jo ikke være ens, hvis de skulle det, var det jo med samme teknik som din fine brødbakkeserviet! Ses Maria

    SvarSlet
  2. Det ser da rigtig spændende ud. Jeg har også forsøgt lidt med frihåndsquilt, men synes også det er meget svært, men Maria har jo ret, øvelse gør mester ;o)

    SvarSlet
  3. Det ser da flot ud det som du har lavet og du er nybegynder, hvad kan det ikke føre til med tiden.

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du giver dig tid til at sende mig en lille hilsen.
Kærlig hilsen Kari